Hír: A Jobbik fizetett trollkommandójának főkolomposai!
(Kategória: Közélet-Politika)
Küldte: Alex
szerda 26 július 2017 - 17:49:21


jobbikos trollÚjabb jobbikos „bértrollok” neve került nyilvánosságra. Úgy tűnik, a Jobbik házi portáljának, az Alfahírnek a főszerkesztője is fizetett bérkommentelő lehetett, miként Vona Gábor keresztfia, az erdélyi magyarokat korábban gyalázó, Soros György szervezeteit magasztaló Szotyori-Lázár Zoltán is tagja volt az internetes „trollkommandónak”.




Újabb jobbikos „bértrollok” neve került nyilvánosságra. Úgy tűnik, a Jobbik házi portáljának, az Alfahírnek a főszerkesztője is fizetett bérkommentelő lehetett, miként Vona Gábor keresztfia, az erdélyi magyarokat korábban gyalázó, Soros György szervezeteit magasztaló Szotyori-Lázár Zoltán is tagja volt az internetes „trollkommandónak”.

Érdekes adatokat tett közzé a Jobbik fizetett bérkommentelői kapcsán Varga-Bíró Tamás (VBT) kedden az interneten. A Jobbik hátországát kiválóan ismerő zenész-publicista a Magyar Időkben kedden megjelent cikkre reagálva hozta nyilvánosságra néhány jobbikos „bértroll” nevét, de ténykedési módszereikről is föllebbentette a fátylat. Mint fogalmazott:

"A médiafigyelés jól bevált, közismert és elfogadott módja a párttevékenységeknek. Itt azonban nem csupán megfigyelésről, és nem csupán a megfigyelt személyek írásainak kommentálásáról van szó. A bértrollok ugyanis nem bértollnokok. A bértrollok először követőjévé válnak a személynek, majd minden egyes alkalommal durva személyeskedésbe mennek át kommentjeikben, egészen addig a pontig, amíg az illető célszemély olyat nem mond, aminek alapján a bértroll egyszerűen letiltatja őt a Facebook közösségi alapelveinek megsértése címén. Ezzel paralel egy másik, igen lelkes kreatív csapat már készíti is a lejárató mémeket az említett személyről. Némelyik bértroll komoly havi apanázsért, mások csupán jószolgálati feladatként vállalják magukra, hogy valós, vagy álprofilokról támadják a kritizálókat. A trollok sosem észérvekkel, hanem mindig durva személyeskedéssel apellálnak. Ilyen közismert troll többek között Szotyori-Lázár Zoltán, vagy az „Incze Béláné” álnéven működött Czigány Orsolya. Mind közül azonban a legnagyobb karriert befutott személy Magvasi Adrián."

Szotyori-Lázár Zoltán, a Jobbik szolnoki elnöke, egyben Vona Gábor keresztfia volt az, aki – mint arról a PestiSrácok.hu is beszámolt – az erdélyi magyarokat „egy marék üveggyöngyért megvehető”, „elhülyülésre hajlamos masszának” titulálta egyik internetes trollkodása során. Majd később arról értekezett ugyancsak a Facebookon, hogy Soros György szervezeteimagas színvonalú”, „pótolhatatlan munkát” végeznek Magyarországon. Miközben pártja 2014-es választási programjában még „sáskahadnak” nevezte ugyanezeket a Soros-féle álcivil szervezeteket…

vona szotyori lazar
Szotyori-Lázár Zoltán és Vona Gábor; Forrás: Facebook

VBT fölidézte, hogy a másik „bértroll”, Magvasi Adrián 2016-tól a Jobbik választókerületi elnöke a budapesti 7. számú országgyűlési egyéni választókerületben, és tavalyig a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom elnökségi tagja volt. 2014-ben Vona Gábor felkérte, hogy induljon EP-képviselőjelöltként a Jobbik színeiben, s így fölkerült a 36 fős lista 31. helyére. Persze, végül nem jutott ki Brüsszelbe, ezért „a sikertelenséget kárpótolandó” kapott médiafigyelői megbízást. Jelenleg ő a Jobbik házi portáljának, az Alfahírnek a főszerkesztője. A zenész-publicista azt írta:

"A bértrollokon kívül a Jobbik minden hónapban kiadott a tagságának egy körlevelet, amely amolyan „Gyakran Ismételt Kérdések” témában ölelte fel a lehetséges támadási felületeket, és a támadásokra kötelezően adandó válaszokat a párttagok részéről. A médiafigyelő csapat a párttagokat is monitoring alá helyezte, s a renitensekkel vagy lustákkal szemben a pártvezetés retorziókat is alkalmazott. A retorziók a szóbeli vagy írásbeli pártfegyelmitől a pénzbüntetésen át a kirúgásig terjedtek. A kirúgott egykori jobbikos lejáratásával ezután egy külön csapat foglalkozott."

Perrel fenyegetőznek

Mint arról a Magyar Idők keddi cikke alapján portálunk is beszámolt, több tízmillió forintot áldozott a Jobbik bérkommentelőkre, akiknek a feladata az volt, hogy lejárassák a párt bírálóit. A napilap birtokába került dokumentumokból az olvasható ki, hogy a megbízás 2012-től 2015 végéig tartott, ez idő alatt tizenkét személy közel 34 millió forintot keresett. A lap szerint a lista nem teljes, ugyanis megyei és választókerületi kommentelők nem szerepelnek rajta. A megbízottak között több jelenlegi Jobbik-tag, illetve önkormányzati képviselő neve is feltűnik, például Hocza Tamásé, aki a párt Borsod-Abaúj-Zemplém megyei alelnöke, választókerületi elnöke, és havonta 66 ezer forintot kapott a kommentelésért, így több mint 3 és fél év alatt közel 2,5 millió forintot keresett. Sátoraljaújhely jobbikos képviselője már havonta 74 ezerért, összesen 3,1 millió forintért írta kommenteket. A legmagasabb fizetést pedig, havi 95 ezer forintot Bogdán Szabolcs jobbikos kapta, aki a többiekhez hasonlóan mintegy 3 és fél évig „figyelte a médiát”, összesen közel négymillió forintért. A párt egyik megszűnt alapszervezetének elnöke a Magyar Időknek elmondta:

"Ezek az emberek nemcsak azt figyelik, hogy kik miként vélekednek a pártról, de saját tagjaik bejegyzéseit is ellenőrizik."

A cikk megjelenése után a Jobbik perrel fenyegette meg a napilapot, és Szabó Gábor pártigazgató tagadta még azt is, hogy az említett személyek médiafigyelést végeznének. Ám a Magyar Idők szerdai cikkéből az is kiderül, hogy Szabó Gábor később már cáfolta saját magát, és beismerte, hogy a Jobbik párt­alapítványa által létrehozott Egyensúly Média Intézet keretein belül mégiscsak végeztek napi médiafigyelést. Ekkor már csak a bérkommentelést tagadta. Ugyanakkor Varga-Bíró Tamás keddi Facebook-posztjában a Jobbik perrel fenyegetőzésére úgy reagált:

"Amennyiben ezt az ostoba és felelőtlen fenyegetést be mernék váltani, garantálom, hogy olyan – több száz tanút felvonultató – per fog generálódni, amely per során azt fogják kívánni, bár csak figyelmen kívül hagyták volna az egészet."

Öt álprofilja is volt egy jobbikosnak

A Magyar Idők szerdai cikkéből az is kiderült, hogy keddi cikkük után többen megkeresték a lapot, és alátámasztották az általuk leírtakat. Egyikük, Juhász Kálmán, a Jobbikot egykor támogató vállalkozó nemrég személyiségi jogi pert nyert Bogdán Szabolccsal szemben, mert a megyei sajtófőnök becsmérlő tartalmakat közölt róla a közösségi oldalon. – Bogdán Szabolcsnak legalább öt profilja volt, a Szebb Jenő név mellett még használta a Becses Briganty, Briganty Szabolcs, Bogdán Szabolcs és Szabolcs Bogdán profilokat is a Jobbik melletti tevékenységéhez – sorolta Juhász Kálmán. Bogdán egyébként saját maga is elismerte, hogy 2007-ben kezdett Szebb Jenő néven írni. A Facebookon azt írta:

"Ezt a Facebook-adatlapomat is, amelyen most olvasható ez a közlemény, Szebb Jenő néven vezettem. […] Immár nyíltan is felvállaltam, hogy Szebb Jenő én vagyok, azaz Bogdán Szabolcs […] az tény, hogy ezen az adatlapomon jelentek meg – és ne legyünk farizeusok, ÉN tettem közzé – olyan tartalmakat, amelyek sértették valaki más jó hírnevét."

Forrás: Magyar Idők/PS. Vezető kép: PS-montázs




Ezen hír származási helye: BENDEGÚZ HÍREK
( http://bendeguz.info/news.php?extend.671 )


Adatbázis lekérdezés: 20. Memória használat: 2,405kb